رواديد چك

تور اروپا

پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

رواديد چك

۴ بازديد

رواديد چك

با دريافت ويزاي چك به كشوري در اروپاي مركزي سفر خواهيد داشت كه از اعضاي اتحاديه اروپا نيز مي باشد. پارگا پايتخت اين كشور است كه شهر بزرگي است. با توجه به هدفتان از سفر مي توانيد انواع رواديد چك را دريافت كنيد. در اين مقاله نيز به بررسي انواع ويزاي چك خواهيم پرداخت تا با آگاهي بيشتري براي سفرتان برنامه ريزي داشته باشيد.

رواديد چك

چك يكي از كشورهاي عضو شنگن است از اين رو براي ورود به آن نياز به ويزاي شنگن خواهيد داشت و با دريافت آن قادر به سفرهاي توريستي، تحصيلي، تجاري، درماني و ... خواهيد بود. براي دريافت رواديد چك بايد مداركي را آماده كنيد و بعد از طي مراحل لازم آن را دريافت نماييد. با دريافت ويزاي چك سفري به ياد ماندني را در اين كشور تجربه خواهيد كرد و خاطره هاي خوشي براي خود رقم خواهيد زد.

[caption id="attachment_3659" align="aligncenter" width="780"]رواديد چك رواديد چك[/caption]

آشنايي مختصري با كشور چك

چك موقعيت جغرافيايي بي نظيري دارد و از اينرو عروس اروپا نام گرفته است زيرا سرشار از منابع طبيعي، جاذبه هاي گردشگري و فرهنگ غني است كه آن را به كشوري محبوب تبديل نموده است. افراد مختلفي با هدف هاي گوناگون به اين كشور سفر مي كنند و از نزديك با فرهنگ مردم آن آشنا مي شوند. جهت رزرو تور چك و يا تور اروپا با آژانس هاي مسافرتي معتبر در ارتباط باشيد.

[caption id="attachment_3660" align="aligncenter" width="780"]رواديد چك رواديد چك[/caption]

انواع رواديد چك

رواديد چك از نوع تجاري: اين نوع رواديد به افرادي كه قصد توسعه كسب و كار خود را دارند داده خواهد شد.

رواديد چك از نوع دانشجويي: از آنجا كه موقعيت آموزشي چك خوب است و سطح علمي بالايي دارد افراد زيادي براي تحصيل در اين كشور درخواست مي دهند كه به آن ها رواديد دانشجويي داده خواهد شد.

ويزاي چك از نوع مهاجرتي: برخي از افراد به دنبال اقامت موقت و يا دائمي هستند تا در اين كشور كه امنيت بالا و رفاه خوبي دارند زندگي كنند.

ويزاي چك از نوع درماني: برخي از افراد براي درمان بيماري هاي خود در مراكز درماني و بيمارستان ها اقدام به دريافت رواديد درماني مي كنند.

رواديد چك از نوع توريستي: بيشترين مورد رواديد چك مربوط به توريستي است كه به هدف گشت و گذار و بازديد از جاذبه هاي آن درخواست مي شود.

رواديد ترانزيت و يا عبوري: اين نوع از رواديد براي موارد خاص كه هدف سفر به كشور سوم مي باشد صادر خواهد شد

رواديد كار و تعطيلات: در صورت اقامت دائم در كشور چك قادر به تهيه رواديد كار و تعطيلات خواهيد بود كه با اين نوع از ويزاي چك قادر به كار كردن در كنار تفريح در اين كشور خواهيد بود.

[caption id="attachment_3661" align="aligncenter" width="780"]رواديد چك رواديد چك[/caption]

هزينه رواديد چك

با توجه به هدف تان از سفر ، هزينه ويزاي چك متفاوت خواهد بود، معمولاً هزينه رواديد چك براي بزرگسالان و كودكان متفاوت خواهد بود. پرداخت هزينه صدور رواديد را بايد به يورو انجام دهيد. در صورت داشتن هر گونه سؤالي با كارشناسان آژانس هاي مسافرتي معتبر در ارتباط باشيد.

چند نكته در ارتباط با رواديد چك

 بعد از ارائه درخواست رواديد چك حدود دو هفته زمان براي رسيدگي به پرونده تان لازم خواهد بود از اين رو بايد براي دريافت آن به موقع اقدام كنيد تا مشكلي در تاريخ سفرتان پيش نيايد. براي دريافت ويزاي چك حضور فرد متقاضي در روز مصاحبه الزامي است. جهت رزرو وقت سفارت چك از آژانس هاي مسافرتي معتبر كمك بگيريد.

[caption id="attachment_3662" align="aligncenter" width="780"]رواديد چك رواديد چك[/caption]

سفارت چك در ايران

جهت اخذ رواديد چك بايد از طريق آژانس هاي مسافرتي معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت چك نماييد. آدرس سفارت چك در تهران، فرمانيه، خيابان بوستان، كوچه نسترن، شماره ۳۶ مراجعه كنيد. سفارت چك از روزهاي يكشنبه تا پنجشنبه مشغول فعاليت است و ساعات كاري آن 16:30 تا 8:30 خواهد بود.

مراحل درخواست رواديد چك

براي انجام مراحل مربوط به رواديد چك بايد تمام فعاليت ها را از جانب شركت VFS Global انجام دهيد زيرا از 5 نوامبر سال 2107 فرآيندهاي مربوط به دريافت مدارك، نوبت دادن و بررسي پرونده براي صدور ويزا به اين شركت واگذار شده است. بعد از تهيه مدارك و رزرو وقت سفارت چك از شركت به اين دفتر مراجعه كنيد و مدارك تان را تحويل دهيد. درخواست وقت خود را از طريق آزانس هاي مسافرتي معتبر، بعد از هفتاد و دو ساعت كارگزار سفارت پاسخ لازم را خواهد داد و لزومي به ارسال مجدد ايميل نخواهد بود. دقت كنيد كه ارسال درخواست به ايميل سفارت نباشد و به ايميل تعيين شده از شركت درخواست خود را ارائه نماييد، بعد از اينكه وقت داده شد در تاريخ مشخص شده به دفتر كارگزار سفارت برويد و مدارك تان را ارائه دهيد.

[caption id="attachment_3663" align="aligncenter" width="780"]رواديد چك رواديد چك[/caption]

مدارك لازم براي دريافت رواديد چك

• ارائه پاسپورت كه اعتبار آن از تاريخ انقضاي رواديد حداقل 3 ماه باشد و داراي 2 صفحه خالي باشد و از صفحه اول و ويزاهاي قبلي و مهرها كپي تهيه شود. در صورت داشتن گذرنامه هاي قبلي آن ها را ارائه دهيد.

• ارائه فرم درخواست كه تكميل و امضا شده است و همراه با مدارك بايد ارائه شود.

• ارائه يك قطعه عكس 4*6 كه در زمينه اي سفيد رنگ گرفته شده باشد و به فرم تقاضا از طريق چسب متصل شده باشد.

• ارائه هزينه رواديد چك كه بايد به يورو پرداخت شود

• بيمه پزشكي مسافرتي كه داراي اعتباري به اندازه كل دوره اقامت باشد و اگر درخواست ويزاي شما مولتيپل است بيمه را مولتي به همراه كپي از آن ارائه دهيد.

• ارائه رزرو بليط هواپيما و هتل هماهنگ با تعداد روزهاي اقامتي

• ارائه گواهي از محل اقامت و تمكن مالي براي اقامت در روزهاي تعيين شده

• تأييد پوشش هزينه ها از جانب شخص حقوقي و يا حقيقي كه دعوت كننده است

• در صورت داشتن دعوت نامه بايد داراي مهر و امضا رسمي از پليس مهاجرتي كشور چك باشد

• ارائه اظهار نامه بانكي كه از يكي از بانك هاي ايراني گرفته شده باشد و به نام فرد متقاضي سفر باشد و ارائه پرينت ريز از گردش سه ماه آخر لازم است

• ارائه مداركي كه ثابت كننده بازگشت به وطن باشد و ثبات اجتماعي-اقتصادي فرد را نشان دهد.

• ارائه گواهي هايي چون كارت اعتباري بين المللي به منظور تمكن مالي

• ارائه شناسنامه و ترجمه آن كه مهر دارالترجمه داشته باشد

• ترجمه از صفحه اول دفترچه بيمه تأمين اجتماعي و يا خدمات درماني كه مهر دارالترجمه داشته باشد

• حكم انتصاب يا گواهي تصدي براي مقامات و پرينت از آخرين حقوق دريافتي

• ارائه گواهي استخدام و يا آخرين قرارداد استخدام همراه با حقوق دريافتي سه ماه آخر براي كارمندان و هم چنين ارائه گواهي تحت پوشش بودن بيمه تأمين اجتماعي و درماني

• گواهي ثبت بازرگاني براي تجار و ارائه گواهي عضويت در بيمه تأمين اجتماعي و يا خدمات درماني و معادل آن ها كه مدارك به زبان انگليسي ارائه شده باشد

• اگر فرد مدير و يا سهام دار شركتي ايراني است بايد معرفي نامه اي كه توسط نماينده قانوني شركت امضا شده است و وضعيت فرد را تأييد مي كند ارائه دهد، ارائه گواهي ثبت شركت در ايران و گواهي انتصاب در صورتي كه در روزنامه رسمي به آن اشاره اي نشده باشد (ارائه مدارك به زبان انگليسي)

• اگر فرد متقاضي هنرمند است بايد از عضويت خود در انجمن هاي حرفه اي رسمي گواهي ارائه دهد و يا گواهي براي فعاليت در يك حوزه هنري به همراه گواهي از بيمه تأمين اجتماعي و ديگر مراكز درماني ارائه دهد

• بازنشستگان بايد گواهي دريافت مستمري ارائه دهند

• اگر فرد دانش آموز است و يا به سن قانوني نرسيده است بايد كارت دانش آموزي و يا گواهي عضويت استخدام والدين را ارائه دهد

• اگر فرد فاقد شغل است گواهي از وضعيت اقتصادي- اجتماعي ارائه دهد به طور مثال مالكيت اموال، گاهي ازدواج و ...

مدارك لازم با توجه به هدف از سفر

هدف تجاري: ارائه دعوت نامه از شركتي در كشورهاي عضو كه در آن گواهي دال بر رابطه تجاري درج شود و دليل و تاريخ ديدار در آن مشخص شده باشد. ارائه اصل دعوت نامه رسمي كه توسط پليس مهاجرتي مهر و امضا شده است، لازم مي باشد.

هدف ديدار خانواده و اقوام: در صورتي كه ممكن است داشتن دعوت نامه از خانواده ميزبان، داشتن دعوت نامه رسمي از اداره پليس مهاجرتي كه توسط آن ها مهر و امضا شده باشد، گواهي مربوط به وابستگي خانوادگي مثل شناسنامه، گواهي شناسايي داراي سوابق خانوادگي كه از اداره ثبت دريافت شده باشد

هدف شركت در مسابقات ورزشي: داشتن دعوت نامه از تنظيم كننده رقابت از كشورهاي عضو و ارائه معرفي نامه اي از سازمان ورزشي رسمي ايراني

هدف شركت در نمايشگاه تجاري: ارائه بليط نمايشگاه تجاري و يا دعوت نامه اي كه از سازمان تنظيم كننده نمايشگاه از كشورهاي عضو و يا نماينده رسمي ايراني صادر شده است، ارائه تاييديه اي مربوط به پرداخت هزينه غرفه در نمايشگاه كه سازمان تنظيم كننده و يا نماينده محلي آن را با اسامي متقاضيان تأييد كرده است

هدف گردشگري: ارائه رزرواسيون هتل و يا مدركي كه محل اقامت را در طول سفر اثبات كند.

هدف كنفرانس ملي: ارائه دعوت نامه رسمي از جانب تنظيم كننده كنفرانس و ارائه چكيده‌اي از مقاله يا سخنراني كه براي ارائه در كنفرانس آماده كرده ايد.

[caption id="attachment_3664" align="aligncenter" width="780"]رواديد چك رواديد چك[/caption]

مدارك لازم براي رواديد مربوط به مأموريت هاي رسمي

با هدف مأموريت رسمي: ارائه يادداشت رسمي كه در آن حكم كارمندي مشخص باشد و نام و نام خانوادگي در آن درج شده باشد و داراي هدف سفر، عنوان رسمي شغل، تعهد براي پوشش هزينه هاي سفر و تاريخ استخدام باشد. داشتن دعوت نامه از سازمان دعوت كننده كشورهاي عضو لازم است، اگر فرد گذرنامه سياسي دارد بايد فرم تايپ شده را كه عكس دارد به همراه يادداشت رسمي وزارت امور خارجه ارائه دهد. اگر فرد گذرنامه خدمت دارد بايد بيمه مسافرتي كه با توجه به روزهاي سفر است همراه با فرم تايپ شده داراي عكس ارائه دهد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص وقت سفارت چك، ويزاي چك، تور چك ميباشد. ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.