سفر به آتن

تور اروپا

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

سفر به آتن

۴ بازديد

سفر به آتن

سفر به آتن مي تواند يك سفر جذاب و به يادماندني باشد اگر به دنبال سفر به آتن هستيد در اين مقاله همراه ما باشيد. براي كساني كه قصد سفر به آتن را دارند در اين مقاله اطلاعات مفيدي را ارائه خواهيم داد. آتن يك شهر باستاني است و از قديمي ترين شهرهاي جهان محسوب مي شود كه از سال هاي بسيار دور از مراكز تمدن محسوب مي شده است، اين شهر از قرن ها پيش پايتخت كشور يونان بوده است. آتن خاستگاه بزرگ ترين فلاسفه دنيا بوده است. اين شهر در حدود 800،000 نفر جمعيت دارد و اگر جمعيت حومه آن نيز حساب شود در حدود 4،000،000 نفر مي شود.

سفر به آتن با تور آتن و يا تور اروپا را مي توان سفر به دوران باستان ناميد، كساني كه علاقه مند به تاريخ هستند مي توانند از سفر به آتن بسيار لذت ببرند. اين شهر قديمي اروپا از تاريخ بسيار غني برخوردار است و در كنار آن داراي جاذبه هاي گردشگري، تفريحي و فرهنگي زيادي نيز است. سواحل آبي رنگ آتن در طول سال گردشگران بسيار زيادي را با استفاده از تور آتن و يا تور اروپا به سوي خود جذب مي كند در واقع مي توانيم بگوييم كه سفر به آتن يكي سفري منحصر به فرد است كه هر لحاظ مي تواند شما را شگفت زده كند، براي سفر به آتن ضروري است كه با مراجعه به سفارت يونان در وقت سفارت يونان رزرو شده خود ويزاي اين كشور را دريافت كنيد و بهتر است كه به منظور دريافت ويزاي يونان از 30 الي 40 روز قبل از سفر به آتن اقدام كنيد.

[caption id="attachment_11080" align="aligncenter" width="780"]سفر به آتن سفر به آتن[/caption]

آب و هواي آتن

يكي از مهمترين اطلاعاتي كه بايد پيش از سفر به آتن آن را بدست آورد آگاهي از شرايط آب و هوايي آتن است. كساني كه قصد سفر به آتن را دارند با آگاهي از شرايط آب و هوايي مي توانند زمان مناسب براي سفر به آتن را انتخاب كنند. به طور كلي در دسته بندي آب و هوايي، آب و هواي اين شهر باستاني مديترانه اي نيمه گرمسيري مي باشد. در اين شهر شاهد تابستان هايي هستيم كه گرم و خشك هستند و زمستان هاي آن نيز هواي معتدل و باراني دارد، در آتن عمر زمستان بسيار كوتاه است كه با روزهاي برفي و باراني سپري مي شود در فصل بهار نيز شاهد آب و هواي مطبوعي هستيم كه گرماي زياد تابستان را ندارد براي كساني كه مي خواهند سفر به آتن داشته باشند انتخاب هر يك از فصل ها مي تواند مزيت خاص خودش را داشته باشد كه به آنها اشاره خواهيم كرد.

[caption id="attachment_11081" align="aligncenter" width="780"]آب و هواي آتن آب و هواي آتن[/caption]

بهترين زمان سفر به آتن

  • بهار: در اين فصل آب و هواي آتن ملايم است و براي كساني كه از ازدحام جمعيت گردشگران راضي نيستند مي تواند يك انتخاب خوب براي سفر به آتن باشد. يكي از مهمترين جشن هاي آتني ها يعني ايستر ارتدكس در اين فصل برگزار مي شود كه ديدن آن خالي از لطف نيست.
  • تابستان: كساني كه به گرماي هوا علاقه چنداني ندارند بهتر است كه در فصل تابستان به آتن سفر نكنند. اگر در اين فصل هم به آتن سفر كرديد سعي كنيد در ميانه روز در آتن تردد نكنيد و ساعات خنك تر را انتخاب كنيد. فصل تابستان از لحاظ حضور گردشگران بسيار شلوغ است و قيمت ها نيز بالا مي رود.
  • پاييز: به دليل اين كه هوا كمي رو به سردي مي رود از تعداد مسافران كاسته مي شود ولي با اين وجود هوا آنقدر سرد نيست كه مانع گشت و گذار شما شود.
  • زمستان: در زمستان برخلاف بسياري از شهرهاي نيمكره شمالي شاهد آب و هواي ملايمي هستيم با اين وجود از تعداد توريست ها كاسته مي شود.
[caption id="attachment_11082" align="aligncenter" width="780"]بهترين زمان سفر به آتن بهترين زمان سفر به آتن[/caption]

هزينه هاي جاري در سفر به آتن

در سفر به آتن هزينه هايي نيز خواهيد داشت. آگاهي از اين هزينه ها به شما در مديريت سفر مي تواند بسيار كمك رسان باشد از مهمترين هزينه هاي جاري سفر به آتن مي توانيم به هزينه خوراك، هزينه اقامت و حمل و نقل اشاره كنيم كه در ادامه به آنها خواهيم پرداخت.

هزينه غذا و خوراك در آتن

يكي از نيازهاي مهمي كه در همه سفرهاي وجود دارد، غذا است و به ناچار مجبور هستيد كه هزينه اي را براي آن پرداخت كنيد، هزينه غذا و خوراك نيز از هزينه هاي جاري در سفر به آتن محسوب مي شود. تنوع غذايي در آتن بسيار زياد است و شما در سفر به آتن هيچ مشكلي بابت تهيه غذا نخواهيد داشت. اگر مي خواهيد غذاي ارزان بخوريد استفاده از فست فودها توصيه مي شود. در همه خيابان هاي آتن مي توانيد فست فودها را پيدا كنيد. در صورتي كه خودتان قصد داريد آشپزي كنيد خيلي به صرفه خواهد بود.

[caption id="attachment_11083" align="aligncenter" width="780"]هزينه غذا و خوراك در آتن هزينه غذا و خوراك در آتن[/caption]

هزينهٔ اقامت در آتن

در سفر به آتن مي توانيد از هتل ها و يا هاستل ها براي اقامت استفاده كنيد اگر از خوابگاه هاستل استفاده كنيد قيمت مناسبي دارد. اتاق هاي خصوصي هاستل كمي گران تر است. به طور معمول در هاستل ها امكانات رايگاني نظير واي فاي، ملحفه و صبحانه وجود دارد. در سفر به آتن هتل هاي ارزان هم مي توانيد براي اقامت يك انتخاب خوب باشد. هتل هايي كه قيمت مناسبي دارند به طور معمول از امكاناتي مثل واي فاي رايگان، حمام اختصاصي، بالكن، يخچال و صبحانه رايگان نيز برخوردار هستند. براي اقامت در آتن مي توانيد از اتاق هاي اشتراكي نيز استفاده كنيد كه از قيمت بسيار مناسبي برخوردار هستند.

[caption id="attachment_11084" align="aligncenter" width="780"]هزينهٔ اقامت در آتن هزينهٔ اقامت در آتن[/caption]

هزينه حمل و نقل در آتن

اگر در سفر به آتن قصد گشت و گذار در سطح شهر را داشته باشيد حتما نياز به استفاده از وسايل حمل و نقل را خواهيد داشت. در آتن وسايل نقليه زيادي وجود دارد كه از جمله آنها مي توانيم به اتوبوس، مترو، تراموا اشاره كنيم. با يك بليط با قيمت بسيار ارزان مي توانيد در آتن به گشت و گذار مشغول شويد. با پرداخت هزينه اندكي مي توانيد بليط 3 روزه براي سفر نامحدود داشته باشد.

[caption id="attachment_11085" align="aligncenter" width="780"]هزينه حمل و نقل در آتن هزينه حمل و نقل در آتن[/caption]

جاذبه‌هاي گردشگري آتن

به طور معمول اكثر كساني كه قصد سفر به آتن با تور آتن و يا تور اروپا را دارند به دنبال بازديد از جاذبه هاي گردشگري، طبيعي، تاريخي و فرهنگي آتن هستند. از آتن مي توان به عنوان آغازگر و نماد تمدن غربي نام ببريد. اين شهر يك شهر باستاني است و از تاريخ پر فراز و نشيبي برخوردار است. آتن محل زندگي مهمترين فلاسفه دوران باستان از جمله سقراط، افلاطون و ارسطو بوده است. اما در حال حاضر آتن تنها يك شهر تاريخي و يا باستاني محسوب نمي شود و در سفر به آتن مي توانيد از بسياري از جاذبه هاي طبيعي اين شهر خصوصا سواحل دنج آن لذت ببريد. از مهمترين جاذبه هاي گردشگري آتن كه بازديد از آنها در سفر به آتن به شما توصيه مي شود مكان باستاني آكروپوليس، موزه ملي باستان شناسي، بازار باستاني آگورا، كليساي حواريون مقدس، موزهٔ بيزانس، معبد زئوس، استاديوم پاناتينايكو و استاديوم المپيك، محله‌هاي توريستي پلاكا و آنا فوتيكا و كليساي سنت ديميتريوس مي باشد.

جاذبه‌هاي گردشگري آتن

اطلاعات ضروري سفر به آتن

  • زبان رسمي در آتن، يوناني است
  • واحد پول يورو است
  • از نظر زماني يك ساعت و نيم از تهران عقب تر است
  • كد كشور +30 است
  • نوع برق شهري 230 ولت و 50 هرتز است
  • پريزها از نوع C و F است
  • جهت رانندگي راست است

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص بليط يونان، وقت سفارت يونان ، ويزاي يونان ، تور يونان و تور اروپا ميباشد.88851080-021.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.