درباره نروژ

تور اروپا

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

درباره نروژ

۹ بازديد

درباره نروژ

درباره نروژ ميتوان گفت كشور نروژ يكي از زيباترين كشورهاي اروپا است كه در شمال اروپا واقع شده است. پايتخت اين كشور اسلو است. اين سرزمين با قرارگيري در شمال اروپا يكي از بهترين كشورهاي جهان به شمار مي آيد.

كشور نروژ

كشور نروژ هزاران سال پيش پوشيده از يخ بود. پس از گرماي زمين كم كم اين منطقه به منطقه اي مسكوني تبديل گرديد. جنگل ها و زمين هاي كشاورزي پديد آمدند و انسان ها در نروژ سكونت يافتند. مدت ها بعد و پس از يادگيري ساخت كشتي، مردمان شمال اروپا از جمله نروژي ها با كشتي هاي مخصوص خود راهي سفرهاي دور و دراز مي شدند كه هم اكنون افسانه هاي فراواني درباره آن ها شنيده مي شود. به دريانوردان شمال اروپا وايكينگ گفته مي شد. واژه ي نروژ به معناي مسير شمالي است. نروژ جزو كشورهاي عضو اتحاديه اروپا است و براي سفر و اقامت در آن ويزاي نروژ و يا ويزاي شينگن نياز است.

[caption id="attachment_10571" align="aligncenter" width="780"]كشور نروژ كشور نروژ[/caption]

جغرافياي كشور نروژ

نروژ با كشورهاي سوئد، روسيه، فنلاند و از طريق دهانه اي با دانمارك همسايگي دارد. اين كشور در زمستان ها پوشيده از برف است. مساحتي حدود 70% شمال اين كشور به دليل سرماي بيش از حد و قرارگيري در مجاورت قطب شمال، خالي از سكنه است. كشور نروژ را مي توان كشوري كوهستاني دانست. اين كشور پوشيده از جنگل است. حتي در مناطق كوهستاني نيز اين منطقه پوشيده از جنگل است. استفاده از چوب جنگل ها، يكي از منابع اقتصادي مهم كشور نروژ به حساب مي آيد. از طرفي نروژ در مجاورت با اقيانوس منجمد شمالي قرار گرفته است.

يكي از نكات جالب توجه اين است كه نروژ داراي جزيره اي بين قطب جنوب و آفريقا است كه خالي از سكنه مي باشد.

[caption id="attachment_10572" align="aligncenter" width="780"]جغرافياي كشور نروژ جغرافياي كشور نروژ[/caption]

سياست و حكومت در نروژ

درباره نروژ از نظر سياسي بايد گفت كشور نروژ داراي حكومت پادشاهي است و داراي پارلمان است. مسئول قوه مجريه نيز نخست وزير است. شايد كشور نروژ از معدود كشورهايي است كه بحث سياستش نيز افراد را به سمت آن جذب مي كند. دموكرات ترين كشور جهان در سال 2010، عنواني بود كه كشور نروژ در اين سال به خود اختصاص داد. نروژ يكي از كشورهايي است كه در زمينه توجه به حقوق بشر و رفع نيازهاي شهروندان مهم ترين قدم ها را برداشته است. اين كشور الگوي بسياري از كشورهاي براي توسعه ي اجتماعي است. سياست هاي معقول و درست اين كشور در زمينه هاي مختلف باعث ايجاد موجي از اعتماد در افراد جامعه شده است و همين امر باعث شده تا كمترين ميزان جرم و جنايت را در اين كشور مشاهده كنيم. در نروژ پادشاه رئيس كشور و نخست وزير، رئيس حكومت محسوب مي شوند. پادشاه نروژ هم اكنون شاه هرالد پنجم است كه ابدا اختيارات بي قيد و شرطي ندارد كه منجر به ديكتاتوري گردد. همين امر نيز باعث شده تا ارتباط مردم با پادشاه كشور بسيار خوب باشد.

[caption id="attachment_10573" align="aligncenter" width="780"]سياست و حكومت در نروژ سياست و حكومت در نروژ[/caption]

اقتصاد كشور نروژ

واحد پول كشور نروژ كرون است. نروژ داراي منابع فراواني از جمله نفت خام، گاز طبيعي، آب شيرين و... است. يكي از مسائل با اهميت در نروژ ماليات هاي شهروندان است كه دولت ما به ازاي آن به شهروندان تسهيلات ارائه مي كند. مهم ترين محصول صادراتي نروژ، نفت خام است. از ديگر محصولات صادراتي كشور نروژ مي توان به فرآورده هاي دامي و آبزيان اشاره كرد.

در زمينه صادرات نفت، كشور نروژ درآمدهاي حاصل را بر خلاف بسياري از كشورها، صرف هزينه هاي جاري نمي كند. بلكه اين درآمدها را كه بالغ بر 900 ميليارد دلار تخمين زده شده است، را در صندوق مخصوصي ذخيره كرده و به عنوان يك سرمايه گذاري هنگفت قرار داده است.

تقسيمات كشوري نروژ

درباره نروژ بايد گفت كه كشور نروژ داراي 19 استان و هر استان داراي تعدادي بخشداري است. بيشتر امور جاري مناطق به وسيله همين بخشداري ها انجام مي شود. از مهم ترين استان هاي كشور نروژ مي توان به اسلو، تلمارك، وستفولد و فينمارك اشاره كرد.

[caption id="attachment_10574" align="aligncenter" width="780"]تقسيمات كشوري نروژ تقسيمات كشوري نروژ[/caption]

مردم نروژ

مردم نروژ داراي دو زبان اصلي به نام هاي بوكمال و نينورسك هستند. زبان بوكمال نزديك به زبان دانماركي و زبان نينورسك نزديك به زبان مردم شمال سوئد است. اكثريت مردم نروژ داراي دين مسيحي هستند.

جاذبه هاي طبيعي و گردشگري

آبدره گيران گرفورد  Geirangerfjord

درباره نروژ و جاذبه هاي آن مي توان گفت كه مهم ترين جاذبه گردشگري كشور نروژ را مي توان آبدره ها دانست. اين آبدره در شهر السوند در جنوب شرقي نروژ واقع گشته و توسط كوه ها و آبشارهاي زيبايي احاطه شده است. مردم بسياري با استفاده از رزرو تور نروژ و يا تور اروپا براي ديدن اين طبيعت زيبا به اين كشور سفر مي كنند.

[caption id="attachment_10575" align="aligncenter" width="780"]جاذبه هاي طبيعي و گردشگري جاذبه هاي طبيعي و گردشگري[/caption]

يخچال طبيعي جاست دالسبرينJustedalsbreen  

اين يخچال بسيار زيباي پوشيده از يخ بزرگ ترين يخچال طبيعي اروپا است كه هرساله شاهد حضور گردشگران تور نروژ و يا تور اروپا مي باشد. اين جاذبه طبيعي بسيار ديدني در جنوب كشور نروژ و در پارك ملي قرار گرفته است.

[caption id="attachment_10576" align="aligncenter" width="780"]يخچال طبيعي جاست دالسبرينJustedalsbreen يخچال طبيعي جاست دالسبرينJustedalsbreen[/caption]

نردكپ

اين منطقه شمالي ترين نقطه اروپا است. در اوقاتي از سال كه بين ماه هاي مه و جولاي است،در اين منطقه آفتاب غروب نمي كند و همين مساله باعث شده تا نردكپ به عنوان يك مقصد گردشگري تابستاني بسيار مورد توجه قرار گيرد.

آبشار ورينگفوسن

اين آبشار را مي توان مشهورترين آبشار اين كشور دانست. ورينگفوسن داراي 180 متر ارتفاع است. يكي از جاذبه هاي اين آبشار كه بين شهرهاي اسلو و برگن قرار گرفته است، هتلي است كه در قرن 19 بالاي آن ساخته شده است.

شفق هاي قطبي

يكي ديگر از جاذبه هاي بي نظير كشور نروژ ديدن شفق هاي قطبي است كه بسياري را شيفته خود كرده است.

[caption id="attachment_10577" align="aligncenter" width="780"]شفق هاي قطبي شفق هاي قطبي[/caption]

جاذبه هاي ساخت بشر

برگن

ساختمان هاي زيبا و قايق هايي كه در يك مجموعه در كنار هم قرار دارند ، منظره اي بسيار زيبا تشكيل داده اند كه در فهرست جهاني يونسكو ثبت شده است. برگن در گذشته منطقه اي تجاري بوده است و امروز بافت تاريخي آن بسيار زيبا و ارزشمند مي باشد.

كليساي چوبي هدال

اين كليسا در نوتودون واقع شده است. كليساي هدال تماما از چوب ساخته شده و بزرگ ترين كليساي چوبي نروژ به حساب مي آيد. در افسانه ها ذكر كرده اند كه 5 كشاورز اين كليسا را در طول 3 روز ساخته اند.

موزه كشتي وايكينگ ها

اين موزه در اسلو واقع شده است و در آن لوازم مختلفي مربوط به وايكينگ ها نمايش داده شده است. همچنين كشتي هاي مختلف بازسازي و تعمير شده به جاي مانده از قرن هاي نهم را مي توان ديد. بازديد از اين موزه مي تواند در شناخت تاريخ نروژ، خلق و خوي آن ها و... به بازديدكنندگان كمك كند و براي ساعتي مخاطبان را به دنياي خيال انگيز وايكينگ ها سوق دهد.

كليساي جامع نيداروس

اين كليسا در قرن 11 ميلادي و در شهر تروندهايم ساخته شده است. اين كليسا به افتخار سر دسته وايكينگ ها كه بعدها به پادشاهي رسيد، يعني الاف، ساخته شد. كليساي نيداروس مهم ترين كليساي نروژ و بزرگ ترين ساختماني است كه در كل اسكانديناوي از زمان قرون وسطي به جاي مانده است.

كليساي چوبي اورنس

از موارد جالب توجه در اين كليسا آميختگي چندين سبك در آن است. همچنين از چوب براي ساخت اين كليسا استفاده شده است. تاريخ اين كليسا را مي توان به قرن 12 نسبت داد.

شهر معدني روروس

اين شهر در گذشته به مدت 300 سال محلي براي استخراج مس بوده است. استخراج مس در اين شهر معدني در سال 1977 به اتمام رسيد و از آن به بعد تبديل به يك شهر توريستي شد.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص بليط نروژ، وقت سفارت نروژ، ويزاي نروژ ، تور نروژ و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.