یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

رواديد مجارستان

۵ بازديد

رواديد مجارستان

رواديد مجارستان براي آن دسته از عزيزاني كه مي خواهند وارد خاك اين كشور شوند لازم است زيرا مجارستان از كشورهايي است كه عضو پيمان شنگن مي باشد. مجارستان كشوري در اروپاي مركزي است كه با سفر به آن مي توانيد به بوداپست پايتخت آن نيز سفر كنيد. براي دريافت رواديد مجارستان بايد مداركي را به سفارت اين كشور در ايران ارائه دهيد و مراحل آن را طي نماييد، در اين مقاله نيز به بررسي رواديد مجارستان خواهيم پرداخت.

با هر هدفي كه قصد ورود به مجارستان را داريد براي دريافت رواديد آن بايد اقدام كنيد و سپس به سادگي از اين كشور به كشورهاي ديگر نيز دسترسي داشته باشيد. مجارستان را پاريس شرق نامگذاري كرده اند زيرا جاذبه هاي بسيار زيبايي دارد و براي گردشگران تور مجارستان و تور اروپا مناسب است. اين كشور در سال 2007 بود كه به معاهده شنگن پيوست و خود را به عضويت اين گروه درآورد. مجارستان كشوري از اعضاي اتحاديه اروپا است و فرهنگ پويايي را در آن مشاهده خواهيد كرد. با سفر به مجارستان فرهنگ هاي مختلفي را خواهيد ديد و تجربه هاي جالبي به دست خواهيد آورد.

[caption id="attachment_10609" align="aligncenter" width="780"]رواديد مجارستان رواديد مجارستان[/caption]

انواع رواديد مجارستان

با توجه به هدفي كه از سفر داريد رواديد مجارستان متفاوت خواهد بود و نياز به ارائه مداركي خواهيد داشت. گاهي ممكن است هدف فرد از سفر به مجارستان تفريح و گردش باشد كه بايد رواديد توريستي دريافت نماييد و اگر قصد ديدار خانواده و اقوام را داشته باشيد بايد رواديد ملاقات با بستگان را دريافت نماييد كه نياز به داشتن دعوت نامه دارد. گاهي ممكن است هدف از سفر به مجارستان تجارت و سرمايه گذاري باشد كه در اين صورت بايد رواديد تجاري را دريافت كنيد و اگر به قصد تحصيل، ازدواج و يا كار به اين كشور سفر مي كنيد ويزاي تحصيلي، ازدواج و كار را بايد دريافت نماييد، مجارستان از لحاظ تحصيلي دانشگاه هاي خوبي دارد و بسياري از دانشجويان تمايل دارند تحصيلات خود را در اين كشور ادامه دهند. رواديد پزشكي نيز به منظور پيگيري درمان و فرآيندهاي پزشكي در اين كشور صادر مي شود كه بايد مدارك درماني خود را به بيمارستان مورد نظر ارسال كنيد و در صورت تأييد دعوت نامه اي براي تان ارسال خواهد شد كه با ارائه به سفارت قادر به دريافت رواديد خواهيد بود.

[caption id="attachment_10610" align="aligncenter" width="780"]انواع رواديد مجارستان انواع رواديد مجارستان[/caption]

انواع رواديد مجارستان بر حسب تعداد ورود

رواديد مجارستان به صورت تك ورود يا سينگل و يا چند ورود با مالتيپل ارائه مي شود. در رواديد مجارستان از نوع تك ورود تنها به مدت 90 روز در هر 6 ماه قادر به اقامت در مرزهاي شنگن خواهيد بود و تنها يك بار مي توانيد به اين حوزه وارد شويد، توجه داشته باشيد كه در صورت ورود به حوزه شنگن و خروج قبل از پايان مدت اقامت دوباره نمي توانيد وارد اين حوزه شويد. رواديد چند ورود مجارستان به اين صورت است كه حق رفت و آمد چند باره به اين حوزه را خواهيد داشت. اين كشور در سال هاي اخير رواديد توريستي خود را به صورت چند ورود به متقاضيان ارائه مي دهد. بعد از اينكه رواديد مجارستان برايتان صادر شد به مدت اقامت خود توجه كنيد و تأخير نداشته باشيد زيرا در صورت تأخير تنها در فرصت باقي مانده حق اقامت خواهيد داشت و اين طور نيست كه مدت اقامت از لحظه ورود محسوب شود.

[caption id="attachment_10611" align="aligncenter" width="780"]انواع رواديد مجارستان بر حسب تعداد ورود انواع رواديد مجارستان بر حسب تعداد ورود[/caption]

نحوه دريافت رواديد مجارستان

رواديد مجارستان مراحلي دارد كه بايد از جانب فرد متقاضي انجام شود. اولين مرحله از آن تعيين وقت سفارت  مجارستان خواهد بود، براي اين منظور تنها به صورت حضوري مي توانيد اقدام كنيد زيرا سفارت مجارستان تعيين وقت را به صورت تلفني و اينترنتي انجام مي دهد. بعد از اينكه براي اين منظور به سفارت مراجعه كرديد فرمي مربوط به درخواست رواديد مجارستان را دريافت كنيد و آن را به صورت خوانا و درست پر كنيد. بعد از اين مرحله سفارت براي تان تعيين وقت مي كند و بايد در ساعت تعيين شده به موقع حضور پيدا كنيد، در غير اين صورت سفارت وقت را باطل خواهد كرد.

حضور فرد متقاضي در سفارت

 سفارت مجارستان قوانين سخت گيرانه دارد از اين رو مدارك و اطلاعات خود را كامل به مأمورين ارائه دهيد تا مشكلي پيش نيايد. مداركي كه شرح داده خواهد شد را بدون نقص و ترجمه شده و دقيق به سفارت ارائه دهيد. از فرد متقاضي در زمان وقت سفارت مجارستان كه تعيين شده است مصاحبه و انگشت نگاري نيز انجام خواهد شد و شخص بايد حتماً خودش حضور داشته باشد، بعد از اين مراحل سفارت مدارك را بررسي و نتيجه را بعداً اعلام خواهد كرد.

[caption id="attachment_10612" align="aligncenter" width="780"]حضور فرد متقاضي در سفارت حضور فرد متقاضي در سفارت[/caption]

تمديد رواديد مجارستان

با دريافت رواديد مجارستان تنها 90 روز حق اقامت در اين كشور را خواهيد داشت و براي تمديد آن بايد از طريق قانوني و توسط مقامات رسمي كشور مجارستان اقدام كنيد. رواديد مجارستان در حالت كلي قابل تمديد شدن نيست و تنها در شرايط خاص و زمان هايي كه مدت اقامت كمتر از 90 روز صادر شده است، انجام خواهد گرفت. وقتي رواديد مجارستان را دريافت مي كنيد علاوه بر سفر به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به كشورهايي كه عضو آن نيستند نيز مي توانيد سفر داشته باشيد.

[caption id="attachment_10613" align="aligncenter" width="780"]تمديد رواديد مجارستان تمديد رواديد مجارستان[/caption]

مدت زمان صدور رواديد مجارستان

وقتي تمام مراحل ارائه مدارك، مصاحبه و انگشت نگاري انجام شد سفارت مجارستان به مدت 20 روز آن ها را بررسي مي كند و نتيجه را اعلام مي كند. در صورت صدور رواديد، شخص بايد خودش براي دريافت آن در سفارت حضور پيدا كند و اگر سن آن قانوني نيست والدين بايد همراه شخص باشند و فرم درخواست رواديد را امضا كنند. كودكان نيز وقت جداگانه اي خواهند داشت و در صورت نبود مشكل در مداركشان رواديد مجارستان را دريافت خواهند كرد.

[caption id="attachment_10614" align="aligncenter" width="780"]مدت زمان صدور رواديد مجارستان مدت زمان صدور رواديد مجارستان[/caption]

مدارك لازم براي دريافت رواديد مجارستان

براي دريافت رواديد مجارستان و وارد شدن به خاك آن بايد مدارك خود را به صورت كامل و ترجمه شده به سفارت ارائه دهيد، اين مدارك به شرح ذيل خواهد بود:

  • ارائه گذرنامه يا پاسپورتي كه معتبر باشد، ارائه گذرنامه خدمت و يا گذرنامه سياسي همراه با يك كپي از آن ها
  • ارائه اصل و كپي شناسنامه و كارت ملي كه به زبان انگليسي ترجمه شده باشد.
  • ارائه سه قطعه عكس كه رنگي و در زمينه سفيد باشد و ابعاد آن 3.5*4.5 باشد، اين عكس بايد جديد باشد تا تغييرات ظاهري زيادي با فرد نداشته باشد.
  • ارائه گردش مالي 6 ماه اخير از حساب بانكي فرد متقاضي و يا اينكه از سپرده گذاري هاي بانكي گواهي ارائه شود.
  • اگر فرد متقاضي كارمند باشد بايد گواهي اشتغال به كار ارائه دهد و در آن مشخصاتي چون حكم كارگزيني، سمت، حقوق، تاريخ شروع به كار تعيين شده باشد، ارائه فيش حقوقي و برگه اي كه در آن درخواست مرخصي شده است لازم خواهد بود.
  • اگر فرد متقاضي بازنشسته است گواهي بازنشستگي خود را ارائه دهد كه داراي اطلاعات جامعي باشد و حق دريافتي در آن ذكر شده باشد.
  • اگر فرد متقاضي شغل آزاد دارد بايد گواهي از ثبت شركت، كارت بازرگاني و يا پروانه كسب را ارائه دهد.
  • اگر فرد متقاضي شركتي خصوصي دارد از روزنامه رسمي شركت و رزومه ترجمه ارائه دهد و از مدارك اصلي يك كپي ارائه دهد.
  • اگر فرد متقاضي عضو هيئت علمي دانشگاه است و يا دانشجو مي باشد بايد كارت دانشجويي و يا كارت عضويت خود را در هيئت علمي ارائه دهد.
  • اگر فردي كه خواهان رواديد مجارستان است فرزند و يا دانشجويي تحت حمايت پدر و مادر است بايد مداركي از قبيل گواهي اشتغال به تحصيل، گواهي تمكن مالي و نامه اي كه در آن والدين هزينه را تقبل كرده اند ارائه دهد، اگر در سفر به مجارستان پدر حضور نداشته باشد بايد رضايت نامه رسمي از او ارائه داد.
  • ارائه بيمه نامه اي كه به ميزان 30 هزار يورو اعتبار داشته باشد و براي طول مدت اقامت آن را تحت پوشش قرار دهد، لازم به ذكر است كه اين بيمه بايد داراي نمايندگي در كشور مجارستان باشد و هزينه هاي درماني فرد را در طول مدتي كه در مجارستان اقامت دارد تضمين كند.
  • در جهت ارائه تضمين براي بازگشت به كشور در صورت دارا بودن ملك و زمين بايد سند آن را ارائه دهد.
  • در صورت داشتن دعوت نامه بايد آن را ارائه دهد در غير اين صورت از رزرو هتل در مجارستان تاييديه اي ارائه دهد، رزرو آنلاين هتل از جانب سفارت مجارستان مورد پذيرش نيست.
[caption id="attachment_10615" align="aligncenter" width="780"]مدارك لازم براي دريافت رواديد مجارستان مدارك لازم براي دريافت رواديد مجارستان[/caption]

هزينه صدور رواديد مجارستان

رواديد مجارستان بر اساس يورو خواهد بود، از اين رو در زمان رفتن به سفارت بايد پول خود را به يورو تبديل كنيد، در نظر داشته باشيد كه اين سفارت سكه قبول نمي كند و اسكناس هايي كه همراه داريد بايد 100-20-10-5 يورويي باشد. پول بايد به صورت نقد همراه تان باشد زيرا اين سفارت كارت بانكي نمي پذيرد. با توجه به نوع رواديد مجارستان هزينه آن متفاوت خواهد بود و اگر نياز به اطلاعات بيشتر داشتيد با كارشناسان ما مي توانيد تماس برقرار كنيد و راهنمايي هاي لازم در اين زمينه را دريافت كنيد.

[caption id="attachment_10616" align="aligncenter" width="780"]هزينه صدور رواديد مجارستان هزينه صدور رواديد مجارستان[/caption]

سفارت مجارستان در ايران

اگر قصد داريد رواديد مجارستان را دريافت كنيد بايد از طريق آژانس ها اقدام به اخذ ويزاي مجارستان كنيد. سفارت اين كشور در تهران، دروس، ميدان هدايت، خيابان شادلو، پلاك ۱۶ واقع شده.

[caption id="attachment_10617" align="aligncenter" width="780"]سفارت مجارستان در ايران سفارت مجارستان در ايران[/caption]

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص بليط مجارستان، وقت سفارت مجارستان، ويزاي مجارستان، تور مجارستان و تور اروپا ميباشد.88851080-021

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.