درباره لهستان

تور اروپا

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

درباره لهستان

۷ بازديد

درباره لهستان

درباره لهستان مي توان گفت كشور تاريخي لهستان، يكي از بهترين و زيباترين كشورهايي است كه همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد. سفر به لهستان با تور لهستان و تور اروپا هميشه يكي از محبوب ترين مسافرت ها بوده است و مردم زيادي از اكثر نقاط جهان به بازديد از مناطق ديدني آن مي روند. اين كشور داراي آثار تاريخي بسيار زيادي است كه در يونسكو نيز به ثبت رسيده اند. همچنين لهستان در كنار ديدني هاي تاريخي اش ، جاذبه هاي طبيعي بسيار زيبايي را به خود اختصاص داده است.

لهستان

اگر شما نيز علاقه داريد تا به كشوري تاريخي و ديدني سفر كنيد، سفر به لهستان با تور لهستان و تور اروپا را به هيچ عنوان از دست ندهيد. لهستان يكي از كشورهاي اروپايي است كه در شمال درياي بالتيك و در همسايگي كشور هاي آلمان، چك، اسلواكي، ليتواني و روسيه قرار گرفته است. كشور لهستان نزديك به 38،000،000 نفر جمعيت دارد و مساحت آن تقريباً 312،000 كيلومتر مربع است. اين كشور علاوه بر زيبايي هاي طبيعي و جاذبه هاي گردشگري بسيار زياد، فرهنگي بسيار متفاوت و آثار تاريخي ارزشمندي را در خود جاي داده است. بيش از 14 اثر تاريخي اين كشور در يونسكو به ثبت رسيده اند و به همين دليل سفر به لهستان براي گردشگران بسيار جذاب است. ورشو و كراكوف 2 شهر بسيار مهم و گردشگري در اپن كشور هستند كه سالانه مسافران زيادي را به خود جلب مي كنند. فرهنگي كه مردم اين كشور دارند، بسيار خاص است و هر ساله جشن هاي مذهبي بسيار باشكوهي در آن برگزار مي شود. در ضمن ساعت رسمي اين كشور 2.5 ساعت از تهران عقب تر است.

[caption id="attachment_10597" align="aligncenter" width="780"]لهستان لهستان[/caption]

جاذبه هاي گردشگري لهستان

لهستان كشوري بسيار زيبا است و عمده دليل محبوبيت سفر به لهستان، وجود جاذبه ها و مناطق تاريخي آن است. مناطق ديدني لهستان آنقدر زياد هستند كه قادر نيستيم تمام آن ها را براي شما معرفي كنيم، اما از مهمترين و معروف ترين جاذبه هاي گردشگري كه در سفر به لهستان مي توانيد از آن ها ديدن كنيد و درباره لهستان بدانيد، مي توان به موزه قيام ورشو، اُلدتاون، كليساي سنت آنه، معدن نمك ويليچكا، موزه فردريك شوپن، شهر باستاني تورن، كاخ علم و فرهنگ، قلعه مالبورك، كانال البلاگ و باغ هاي ساكسون اشاره كرد.

[caption id="attachment_10598" align="aligncenter" width="780"]جاذبه هاي گردشگري لهستان جاذبه هاي گردشگري لهستان[/caption]

آب و هواي لهستان

قبل از سفر به لهستان، آشنايي با آب و هواي اين كشور اهميت بسيار بالايي دارد و بهتر است با اطلاعات كامل از وضعيت آب و هوايي به آن سفر كنيد. با سفر به كشور لهستان كه يكي از كشورهاي مركز اروپا است، شما به منطقه اي با آب و هواي معتدل و گرم و خشك سفر خواهيد كرد. اگرچه زمستان هاي لهستان سرد است، اما سفر به لهستان با تور لهستان و يا تور اروپادر اكثر فصول سال در ميان گردشگران رايج است. اگر سفر به لهستان را در ماه ژوئن تا اوت انجام دهيد، ممكن است با هوايي نسبتاً مه آلود مواجه شويد. در ماه هاي پاييز و بهار آب و هوا بسيار براي سفر به لهستان مطلوب است، اما توصيه مي كنيم لباس مناسب را براي رويارويي احتمالي با بارندگي و باران به همراه داشته باشيد.

[caption id="attachment_10599" align="aligncenter" width="780"]آب و هواي لهستان آب و هواي لهستان[/caption]

زبان، مذهب و پوشش مردم لهستان

اگر قصد سفر به لهستان را داريد، بهتر است كمي با فرهنگ مردم اين كشور تاريخي آشنا شويد. مردم اين كشور به زبان لهستاني صحبت مي كنند و واحد پول رسمي آنها زلوتي است. لهستاني يكي از زبان هايي است كه در برخي كشورها نيز به عنوان زبان دوم شناخته مي شود و افراد زيادي به اين زبان صحبت مي كنند. در سفر به لهستان شما مي توانيد درباره لهستان بيشتر بدانيد و با زبان انگليسي با مردم ارتباط برقرار كنيد، زيرا اغلب مردم اين كشور به عنوان زبان دوم به انگليسي مسلط هستند. مردم لهستان اهميت بسيار زيادي براي مذهب قائل هستند و مراسم ها و جشن هاي مذهبي زيادي را برگزار مي كنند. اغلب مردم كشور لهستان مسيحي هستند. اگرچه لهستاني ها در برخي مراسمات و عروسي ها لباس هاي سنتي به تن مي كنند، اما در اغلب روزهاي عادي پوشش آن ها همانند كشورهاي غربي است.

[caption id="attachment_10600" align="aligncenter" width="780"]زبان، مذهب و پوشش مردم لهستان زبان، مذهب و پوشش مردم لهستان[/caption]

بهترين زمان سفر به لهستان

در انتخاب بهترين زمان براي سفر به لهستان كه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، بايد به 2 نكته توجه كرد، اين 2 نكته عبارتند از: هزينه هاي سفر به لهستان و آب و هوا. فصل هاي بهار و پاييز از نظر آب و هوا بهترين و مناسب ترين فصل ها براي سفر به لهستان هستند اما ممكن است به دليل ازدياد گردشگران در اين فصل، هزينه هاي مربوط به سفر؛ همچون رزرو هتل، رزرو بليط، حمل و نقل، غذا و بسياري هزينه هاي ديگر در مسافرت كمي بالا رود.

طبيعت اين فصل ها بسيار زيبا هستند و قطعاً با پياده روي در سواحل دريايي و مناطق كوهستاني اين كشور لذت خواهيد برد. فصل پاييز نه تنها به دليل زيبايي طبيعتش، بلكه به دليل رويدادهاي فرهنگي بسيار زيادي كه در آن اجرا مي شود، يكي از محبوب ترين فصل هاي براي سفر به لهستان است. اگرچه توصيه مي كنيم به هيچ عنوان سفر به لهستان را در فصل زمستان به دليل سرماي بسيار زياد و بارندگي برف انجام ندهيد، اما اين فصل نيز به دليل پايين بودن هزينه ها و تفريحات زمستاني همچون اسكي، از گزينه هاي سفر به لهستان براي برخي از گردشگران است.

[caption id="attachment_10601" align="aligncenter" width="780"]بهترين زمان سفر به لهستان بهترين زمان سفر به لهستان[/caption]

مراكز خريد مهم در لهستان

درباره لهستان و مراكز خريد آن بايد گفت كه خريد يكي از مهمترين بخش هاي سفر به لهستان است. خوشبختانه لهستان مراكز خريد بسيار خوبي دارد و مي توانيد از آنها خريد كنيد. از مهمترين مراكز خريدي كه در سفر به لهستان مي توانيد به آن مراجعه كنيد مي توان به مركز خريد گالري بورگاس و مركز خريد آركاديا در ورشو و همچنين مركز خريد پاساژ ۱۳ و مركز خريد گالريا در شهر كراكوف اشاره كرد.

مراكز خريد مهم در لهستان

هزينه هاي سفر به لهستان

بي ترديد مديريت هزينه ها در سفر به لهستان اهميت بسيار بالايي دارد. ممكن است بر اساس شهري كه در آن اقامت مي كنيد، هزينه هاي متفاوتي را متحمل شويد. هتل ها و هاستل ها قيمت هاي بسيار متنوعي در اين كشور دارند و نمي توان به طور دقيق هزينه هاي تقريبي آن را مشخص كرد. خوشبختانه در سفر به لهستان با غذاهاي متنوعي روبرو هستيد و مي توانيد بر اساس سليقه غذايي خود از آنها بهره ببريد.

شيريني رولي و هات داگ را در اين كشور به هيچ عنوان از دست ندهيد. براي صرف يك وعده غذايي كم هزينه در يك رستوران ارزان قيمت حدود 20 زلوتي و براي يك وعده غذايي 2 نفره در رستوران متوسط حدود 100 زلوتي بايد پرداخت كنيد. هزينه تاكسي در سفر به لهستان 7 زلوتي است و به ازاي هر كيلومتر 2.5 زلوتي نيز دريافت مي شود. يك بليط تك سفره در لهستان حدود 3.5 زلوتي هزينه خواهد داشت.

[caption id="attachment_10603" align="aligncenter" width="780"]هزينه هاي سفر به لهستان هزينه هاي سفر به لهستان[/caption]

نكاتي در مورد سفر به لهستان

لازم است به برخي از نكات مهمي كه در مسافرت به لهستان با تور لهستان و يا تور اروپا دانستن آن ها خالي از لطف نيست اشاره كنيم. سعي كنيد قبل از سفر به لهستان درباره لهستان ، آب و هواي آن و در مورد آب و هواي ماهي كه مي خواهيد در آن سفر كنيد، تحقيق نماييد و لباس مناسب را به همراه داشته باشيد. از آب شير مي توانيد در لهستان براي آشاميدن استفاده كنيد، اما سعي كنيد كسي متوجه نشود. اگر مهمان مردم لهستاني شويد، بايد كفش هايتان را دربياوريد و تصور نكنيد كه همچون اغلب كشورهاي اروپايي وارد شدن به خانه با كفش ايرادي ندارد. همچنين در اين مهماني ها بهتر است دست خالي وارد خانه نشويد و حداقل يك دسته گل و يا شيريني به همراه داشته باشيد. نوشيدني هاي الكلي را نبايد در مكان هاي عمومي مصرف كنيد و هرگز با مردم اين كشور بحث هاي مذهبي راه نيندازيد.

[caption id="attachment_10604" align="aligncenter" width="780"]نكاتي در مورد سفر به لهستان نكاتي در مورد سفر به لهستان[/caption]

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص بليط لهستان، وقت سفارت لهستان، ويزاي لهستان، تور لهستان و تور اروپا ميباشد. 88851080-021

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.