یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

رواديد لوكزامبورگ

۶ بازديد

رواديد لوكزامبورگ

اگر اهل سفرهاي خارجي باشيد و اگر به سفر به شهر رويايي لوكزامبورگ فكر كرده باشيد، حتماً مي دانيد كه قبل از هر چيزي نياز به اخذ رواديد لوكزامبورگ يا همان ويزا داريد. ما ايراني ها براي سفر به كشورهاي خارجي خصوصاً اروپا نياز به كسب اجازه از مسئولان كشور مربوطه داريم. لوكزامبورگ هم يكي از اين كشورهاست، ويزا يا همان رواديد لوكزامبورگ انواع مختلفي نيز دارد كه بر اساس هدف سفرتان نوع رواديد لوكزامبورگ كه به شما تعلق مي گيرد، تعيين مي گردد. براي آشنايي بيشتر با شهر لوكزامبورگ، موقعيت آن، انواع ويزا و رواديد لوكزامبورگ در اين مقاله با ما همراه باشيد. علاوه بر اين‌ها درباره نحوه اخذ ويزاي لوكزامبورگ و مدارك لازم و قيمت رواديد لوكزامبورگ نيز صحبت خواهيم كرد تا راهنمايي باشد براي دوستان و هموطناني كه قصد سفر به اين كشور زيبا را دارند.

[caption id="attachment_10738" align="aligncenter" width="780"]رواديد لوكزامبورگ رواديد لوكزامبورگ[/caption]

رواديد يا ويزا چيست؟

ويزا يا رواديد برگه يا مهر تاييدي است كه ضميمه گذرنامه يا همان پاسپورت مي شود و به معناي تائيد شما براي ورود به كشور خارجي يا اروپايي است. در واقع نمايندگان كشوري كه قصد ورود به آن را داريد در سفارتخانه يا كنسولگري آن كشور پس از بررسي فرم درخواست و بررسي مدارك و شرايط شما در صورت تاييد صلاحيت به شما اجازه ورود به آن كشور را صادر كرده و يا در صورت عدم صلاحيت درخواست شما را رد مي كنند.

توجه داشته باشيد كه ويزا يا رواديد را با پاسپورت يا گذرنامه يكي ندانيد، پاسپورت يا گذرنامه به‌نوعي شناسنامه مسافران براي سفر به هر كشور خارجي است و به وسيله آن مشخص مي گردد كه شما شهروند و يا تبعه كشور خاصي هستيد ولي ويزا يا رواديد برگه اي است كه ضميمه گذرنامه شما مي شود و به معناي اين است كه به شما اجازه ورود به كشوري كه قصد سفر به آن را داريد، داده شده و صلاحيت شما از طرف آن ها تاييد شده است. از طرف ديگر بايد توجه شود كه ويزاها تاريخ اعتبار دارند و پس از پايان تاريخ آن ديگر معتبر نيست و بايد مجدد براي اخذ ويزا براي كشور مورد نظرتان اقدام نماييد.

[caption id="attachment_10719" align="aligncenter" width="780"]رواديد يا ويزا چيست؟ رواديد يا ويزا چيست؟[/caption]

درباره لوكزامبورگ

لوكزامبورگ كشوري كوچك با مساحت ۲٬۵۸۶ كيلومتر مربع در شمال قاره زيباي اروپا قرار دارد. جمعيت لوكزامبورگ حدود ششصد هزار نفر است. كشورهاي آلمان، بلژيك و فرانسه از همسايگان مرزي لوكزامبورگ مي باشد. شهر لوكزامبورگ پايتخت اين كشور مي باشد. لوكزامبورگ به دليل موقعيت خوبي كه دارد در طي سال ها دچار جنگ و تغيير و تحولات فراواني شده است و قدمت تاريخي هم دارد، با اين حال امروزه لوكزامبورگ كشوري ثروتمند و داراي ثبات اقتصادي و سياسي است و همواره رو به پيشرفت است. اين كشور جزو امن ترين كشورهاي جهان محسوب مي گردد و از موسسين اتحاديه اقتصادي اروپا مي باشد. بانكداري قوي و امور مالي عالي از اصلي ترين دلايل رونق اقتصادي آن است. نرخ بيكاري در اين كشور بسيار پايين است. ميزان توليد ناخالص داخلي در لوكزامبورگ و سطح درآمدي آن نسبت به ساير كشورهاي اروپايي بسيار بالا مي باشد، البته اين را هم در نظر بگيريد كه هزينه زندگي در لوكزامبورگ نيز به نسبت بالا است. لوكزامبورگ از نظر جغرافيايي بيشتر داراي مناطق كوهستاني و ارتفاعات خوش آب و هوا مي باشد كه به همين دليل هرساله گردشگران بسياري با استفاده از تور لوكزامبورگ و يا تور اروپا به اين كشور سفر مي كنند.

اگر بخواهيم چند تا از جاذبه هاي معروف گردشگري لوكزامبورگ را نام ببريم مي توانيم به موارد زير اشاره كنيم :

  • برج و بارو يا ربع قديمي با چشم اندازي بي نظير
  • چندين موزه تاريخي و برتر لوكزامبورگ بخصوص موزه‌ي ملي بي نظير تاريخ و هنر
  • قلعه هاي قديمي براي نگهباني از شهر در صخره باك و روزنه‌هاي شهر و بورشايد در روستايي به همين نام
  • ديوارهاي بسيار منحصر به فرد و با شكوه و با استحكام و قدمتي چند ساله بنام كورنيش
  • بناي بسيار زيباي دوره رنسانس بنام گيوم دوم
  • بناهاي مذهبي چون صومعه‌ي بنديكتي در شهر زيباي اشترناخ
  • انواع پارك ها تفريحي و گردشگري با طراحي خاص و چشم نواز از جمله پارك ملي سور بالا
[caption id="attachment_10740" align="aligncenter" width="780"]موقعيت لوكزامبورگ موقعيت لوكزامبورگ[/caption]

انواع رواديد لوكزامبورگ

رواديد لوكزامبورگ يا هر رواديد ديگري بيانگر اطلاعاتي هستند، اطلاعاتي چون تاريخ ورود و خروج شما به كشور خارجي، طول زمان سفر و مدت اقامتتان، تعداد دفعات ورود و خروجتان و هدف شما از سفر به آن كشور در رواديد به طور دقيق مشخص مي گردد و بر اساس همين هدف سفر، ويزاي لوكزامبورگ انواع مختلفي دارد چون توريستي، تجاري يا كاري، تحصيلي، نمايشگاهي و ... كه خود اين نوع ويزاها در دسته هاي مختلف ويزاي شنگن كه شامل نوع A ويزاي ترانزيت، نوع B ويزاي عبور، نوع C ويزاي توريستي و نوع D ويزاي بلند مدت شنگن مي باشند.

در ادامه مقاله درباره شرايط اخذ رواديد لوكزامبورگ، چگونگي اخذ آن و مدارك لازم براي اخذ رواديد لوكزامبورگ صحبت خواهيم كرد.

[caption id="attachment_10696" align="aligncenter" width="780"]انواع رواديد لوكزامبورگ انواع رواديد لوكزامبورگ[/caption]

شرايط اخذ رواديد لوكزامبورگ

حتماً نام ويزاي شنگن و پيمان شنگن را شنيده ايد. پيماني كه به واسطه آن چند كشور اروپايي متعهد شده اند كه براي عبور و مرور شهروندان خودشان به كشور هاي هم پيمان شنگن نيازي به پاسپورت نباشد، در واقع براي راحتي ورود و خروج شهروندان اروپايي اين پيمان بسته شده ولي براي شهروندان كشورهاي خارج از پيمان شنگن نياز به كسب اجازه و اخذ ويزاي شنگن مي باشد. جالب است بدانيد كه اين پيمان براي اولين بار در لوكزامبورگ در روستايي به نام شنگن منعقد شده است. بنابراين براي گرفتن رواديد لوكزامبورگ بجز ويزاي لوكزامبورگ نياز به اخذ ويزاي شنگن مي باشد كه اين ويزا هم بر اساس هدف سفر به انواع توريستي، تجاري، كاري، نمايشگاهي، تحصيلي و ... تقسيم مي گردد.

[caption id="attachment_10707" align="aligncenter" width="780"]شرايط اخذ رواديد لوكزامبورگ شرايط اخذ رواديد لوكزامبورگ[/caption]

چگونگي اخذ رواديد لوكزامبورگ

براي اخذ رواديد لوكزامبورگ بهتر است از طريق آژانس هاي گردشگري اقدام كنيد، سپس فرم درخواست رواديد لوكزامبورگ را دريافت و پر كرده و بعد از آن سيستم به شما وقت سفارت مي دهد. دقت كنيد در وقت سفارت لوكزامبورگ تعيين شده بايد در سفارت خانه مرتبط حضور داشته باشيد و مدارك لازم براي ويزاي لوكزامبورگ را هم به همراه داشته باشيد. در وقت سفارت با شما مصاحبه مي كنند تا هدف سفرتان را دريابند و مداركتان به طور كامل بررسي مي شود و بعد از حدود يك تا يك و نيم ماه بعد جواب تاييد يا رد صلاحيت شما داده مي شود.

فقط اين مورد را در نظر داشته باشيد كه كشور لوكزامبورگ در ايران سفارت خانه اي ندارد و بايد به نزديكترين سفارت خانه يا سفارت معتبر لوكزامبورگ چون سفارت پرتغال مراجعه كنيد.

[caption id="attachment_10721" align="aligncenter" width="780"]چگونگي اخذ رواديد لوكزامبورگ چگونگي اخذ رواديد لوكزامبورگ[/caption]

مدارك لازم براي اخذ رواديد لوكزامبورگ

دوستاني كه قصد سفر به لوكزامبورگ را دارند بايد توجه داشته باشند كه قبل از حضور در سفارت در وقت سفارت لوكزامبورگ، مدارك لازم براي دريافت رواديد لوكزامبورگ را تهيه كنند. مدارك لازم جهت اخذ رواديد لوكزامبورگ شامل موارد زير مي باشند:

  •  اصل گذرنامه و كپي آن با اعتبار بالاي سه ماه از تاريخ درخواست رواديد لوكزامبورگ
  •  تحويل فرم پر شده درخواست رواديد لوكزامبورگ كه از سايت سفارت دريافت كرده ايد.
  •  اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه
  •  دو قطعه عكس رنگي شش در چهار با پس زمينه سفيد
  • كپي و مهر و امضاي ويزاي شنگن كه قبلاً از كشور ديگري دريافت كرده ايد.
  • نامه بانك و گردش شش ماهه آخر حساب بانكي براي تاييد تمكن مالي
  •  گواهي اشتغال به تحصيل براي دانشجويان و براي كارمندان و كارگران اشتغال به كار كه در آن سمت، حقوق و مرخصي ذكر شده باشد.
  • صاحبان كسب و كار پروانه ثبت شركت و كسب و كار خود را ارائه دهند
  •  براي بازنشستگان هم ارائه گواهي بازنشستگي ضروري است.
  •  در صورت داشتن زمين يا خانه ارائه سند مالكيت الزامي است.
  •  ارائه بيمه مسافرتي هم ضروري است.
  •  ارائه بليط هواپيما و كارت رزرو هتل كه در آن تاريخ ورود و خروجتان مشخص باشد.
[caption id="attachment_10710" align="aligncenter" width="780"]مدارك لازم براي اخذ رواديد لوكزامبورگ مدارك لازم براي اخذ رواديد لوكزامبورگ[/caption]

قيمت رواديد لوكزامبورگ

قيمت رواديد لوكزامبورگ با توجه به زمان سفر شما و اينكه فصل پر تقاضا باشد يا خير، مدت زمان سفرتان و هدف سفرتان و ديگر موارد مرتبط تعيين مي شود كه بهتر است از سايت هاي معتبر و آژانس هاي مسافرتي معتبر جويا شويد. بهترين روش براي سفر به لوكزامبورگ رزرو تور لوكزامبورگ و يا تور اروپا مي باشد تا بدون دردسر و به راحتي به اين كشور سفر كنيد.

[caption id="attachment_10741" align="aligncenter" width="780"]قيمت رواديد لوكزامبورگ قيمت رواديد لوكزامبورگ[/caption]

مدت زمان اخذ رواديد لوكزامبورگ

از زماني كه در سايت سفارت درخواست اخذ رواديد لوكزامبورگ را مي دهيد تا زمان وقت سفارت لوكزامبورگ و مصاحبه حضوري و اعلام نتيجه حدود 40 الي 50 روز زمان مي برد. بنابراين براي دريافت ويزا حدود سه ماه زودتر بايد اقدام كنيد.

[caption id="attachment_10742" align="aligncenter" width="780"]مدت زمان اخذ رواديد لوكزامبورگ مدت زمان اخذ رواديد لوكزامبورگ[/caption]

بهترين زمان سفر به لوكزامبورگ

آب و هواي كشور لوكزامبورگ تقريباً معتدل است و فصل هاي مختلف آن تفاوت دماي چنداني ندارند بنابراين هر زماني اراده كنيد مي توانيد براي سفر به اين كشور فوق العاده برنامه ريزي كنيد، البته بين ماه مه و اكتبر و فصل هاي بهار و پاييز بهترين آب و هوا و شرايط براي گردشگري در لوكزامبورگ مي باشد.

دانستني هايي قبل از اخذ رواديد لوكزامبورگ و سفر به آن

قبل از سفر با تور لوكزامبورگ و يا تور اروپا بايد بدانيد هزينه اقامت و غذا و .. و در كل هزينه سفر به لوكزامبورگ بالاست و سطح درآمدي هم در آنجا بالا است. بنابراين از قبل خود را آماده كنيد.

همان‌طور كه توضيح داديم براي دريافت رواديد لوكزامبورگ هرچه زودتر اقدام كنيد بهتر است چرا كه پروسه زمان‌بري مي باشد.

به عواملي هم كه منجر به رد شدن صلاحيت شما يا همان ريجكت شدن براي اخذ ويزاي لوكزامبورگ مي گردد، توجه كنيد، عواملي چون سو سابقه، ارائه مدارك نامعتبر يا جعلي، نداشتن مداركي جهت اقامت يا اسكان در لوكزامبورگ و بيمه نامه نامعتبر مي باشد.

درباره لوكزامبورگ بد نيست بدانيد كه سيستم مالياتي لوكزامبورگ بسيار عالي است. سيستم بانكداري لوكزامبورگ حرف اول را در جهان مي زند. اميد به زندگي در اين كشور نيز در بالاترين سطح خود قرار دارد. همچنين سيستم آموزشي اين كشور نيز بي نظير است تا جايي كه به كودكانشان سه زبان مطرح دنيا يعني آلماني، فرانسوي و انگليسي را آموزش مي دهند.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگيريد.

آژانس مسافرتي سفريي ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص وقت سفارت لوكزامبورگ، ويزاي لوكزامبورگ ،تور لوكزامبورگ ، تور اروپا 8885108-021

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.