رواديد پرتغال

تور اروپا

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

رواديد پرتغال

۶ بازديد

رواديد پرتغال

كشور پرتغال از اعضاي پيمان شنگن است از اين رو براي ورود به آن نياز به رواديد پرتغال و رواديد شنگن خواهيد داشت. اين كشور اروپايي در جنوب غرب اين قاره قرار دارد و اسپانيا همسايه ي آن مي باشد. بسياري از گردشگران تور پرتغال و تور اروپا با دريافت رواديد پرتغال هر ساله از جاذبه هاي زيباي آن ديدن مي كنند. در اين مقاله نيز به بررسي ويزاي پرتغال خواهيم پرداخت تا سفر خوبي را تجربه كنيد.

آشنايي مختصري با كشور پرتغال

كشور پرتغال با جاذبه هاي فراواني كه دارد هر ساله گردشگران زيادي را با استفاده از تور پرتغال و يا تور اروپا به سمت خود جذب مي كند. مردم اين كشور به زبان پرتغالي صحبت مي كنند و واحد پول آن ها يورو است. پرتغال در جزيره ايبري واقع شده است و 91720 كيلومتر مربع مساحت دارد. اين كشور بر اساس آمار سال 2016 به تعداد ده ميليون نفر جمعيت دارد. آب و هواي پرتغال مديترانه اي است و شبيه به سواحل اسپانيا مي باشد. در اين كشور براي تماس با پليس، اورژانس و آتش نشاني كافي است با شماره 112 تماس بگيريد.

آشنايي مختصري با كشور پرتغال
آشنايي مختصري با كشور پرتغال

اخذ رواديد پرتغال

افراد مختلفي با اهداف گوناگون قصد سفر به پرتغال را خواهند داشت كه براي اين منظور بايد رواديد پرتغال را با توجه به هدفشان دريافت كنند. اين كشور آب و هواي مديترانه اي دارد كه سبب جذب گردشگران زيادي شده است. انواع رواديد پرتغال چون توريستي، پزشكي، تجاري، تحصيلي، شركت در رويدادها و ... وجود دارد. براي دريافت رواديد پرتغال بايد مراحلي را طي نماييد كه شرح داده خواهد شد. جهت دريافت راهنمايي با شماره تماس هاي موجود در سايت مي توانيد تماس برقرار كنيد و هر گونه سؤالي را در رابطه با رواديد پرتغال از كارشناسان ما بپرسيد تا راهنمايي هاي لازم را دريافت نماييد.

اخذ رواديد پرتغال
اخذ رواديد پرتغال

مراحل دريافت رواديد پرتغال

با توجه به نوع رواديد درخواستي كه بر اساس هدفتان از سفر مشخص خواهد شد، بايد فرم درخواست آن را دريافت و تكميل نماييد. بر روي فرم يك قطعه عكس كه داراي مشخصات اعلام شده است، نصب كنيد. سپس به دنبال تكميل مدارك مورد نياز باشيد و وقت سفارت پرتغال را دريافت نماييد. علاوه بر مدارك كلي با توجه به نوع رواديد پرتغال كه درخواست داده ايد، ممكن است مدارك ديگري نيز لازم باشد.

مراحل دريافت رواديد پرتغال
مراحل دريافت رواديد پرتغال

نحوه دريافت وقت سفارت پرتغال

با تكميل مداركتان نوبت به گرفتن وقت سفارت پرتغال خواهد بود. تمام مراحلي كه مربوط به صدور رواديد است از اول آگوست سال 2018 توسط دفتر خدمات ويزاي پرتغال انجام مي شود كه شامل ثبت اطلاعات بيومتريك، تحويل مدارك و ... خواهد بود. البته در رابطه با رواديد تحصيلي و اقامت دائم اين طور نخواهد بود. براي تعيين وقت بهتر است از طريق آژانس هاي گردشگري اقدام كنيد.

نحوه دريافت وقت سفارت پرتغال
نحوه دريافت وقت سفارت پرتغال

نحوه ي اعلام نتايج صدور رواديد پرتغال

بعد از اينكه فرد متقاضي هزينه ي رواديد خود را پرداخت نمود و مراحل ثبت نام خودش را در دفتر كارگزار به اتمام رساند، سفارت پرتغال بررسي هاي لازم را انجام مي دهد و نتيجه را اعلام خواهد كرد. براي دريافت نتيجه فرد متقاضي مي تواند از طريق كد رهگيري اقدام كند كه آن را بعد از تكميل ثبت نام از سفارت دريافت كرده است و بدين ترتيب به بررسي وضعيت خود بپردازد، امكان بررسي از طريق پيامك و يا پست الكترونيك نيز وجود دارد.

نحوه ي اعلام نتايج صدور رواديد پرتغال
نحوه ي اعلام نتايج صدور رواديد پرتغال

مدارك مورد نياز براي دريافت رواديد پرتغال

•           ارائه ي شناسنامه و كارت ملي

•           ارائه ي يك قطعه عكس كه رنگي و تمام رخ باشد و در زمينه اي سفيد رنگ گرفته شده باشد.

•           ارائه ي گذرنامه اي كه معتبر بوده و داراي امضاي صاحب گذرنامه باشد و كپي از آن نيز ارائه شود، اين گذرنامه بايد از تاريخ پايان رواديد بيشتر از سه ماه اعتبار داشته باشد.

•           اگر در سه سال گذشته رواديد قبلي در پاسپورت جديد و قديم دريافت كرده ايد از تمام آن ها كپي بگيريد.

•           اگر پاسپورتي داريد كه اعتبار آن تمام شده است يا براي تعويض آن اقدام كرده ايد، آن را همراه خود داشته باشيد.

•           ارائه ي معرفي نامه از محل كارتان كه يا به زبان انگليسي باشد يا به زبان پرتغالي ترجمه رسمي شده باشد.

•           ارائه ي روزنامه رسمي به همراه كپي از آن كه داراي آگهي ثبت شركت باشد و به زبان انگليسي ترجمه رسمي شده باشد.

•           در صورت تغيير در شركت، كپي از اين تغييرات به همراه ترجمه ي رسمي به زبان انگليسي لازم است.

•           ارائه ي اصل كارت بازرگاني كه از وزارت بازرگاني صادر شده باشد به همراه كپي از آن

•           اگر شركت هزينه هاي اقامت را در خارج از كشور تقبل كرده است، در نامه بايد ذكر گردد.

•           فعال بودن شركت اثبات شود.

•           فيش حقوقي از اولين و آخرين ماهي كه حقوق دريافت كرده ايد و ارائه ي ليست بيمه يعني برگه ي پرداخت شده به سازمان تأمين اجتماعي

•           ارائه ي نامه ي بانكي كه داراي اظهار مانده از موجودي حساب است و ارائه ي ريز صورت حساب بانكي كه مربوط به سه ماه گذشته باشد.

•           ارائه ي دعوت نامه اي كه داراي جزيئاتي چون نام درخواست دهنده، تقبل هزينه ها از جانب دعوت كننده، علت سفر، مدت اقامت و ... باشد، دعوت كننده نيز بايد كپي از كارت اقامت ارائه دهد يا پاسپورت پرتغالي خود را به همراه پرينت حساب بانكي خودش ارائه دهد.

•           اگر فرد متقاضي نماينده ي شركت دعوت كننده است بايد اصل و كپي قرارداد نمايندگي را ارائه دهد.

•           در صورت همكاري در گذشته با شركت دعوت كننده يا ديگر همكاري هاي بين المللي آن را اثبات نمايد، مثلاً بارنامه، قراردادهاي امضا شده و مدارك مبتني بر اثبات پرداختي ها را ارائه نمايد.

•           اگر يكي از والدين حضور ندارد، داشتن رضايت نامه ي رسمي كه ترجمه شده باشد و داراي مهر وزارت امور خارجه و دادگستري باشد، لازم است.

•           ارائه ي نامه رزرو هتل به همراه تأييديه ي آن

•           ارائه ي رزرو بليط هواپيماي رفت و برگشت

البته داشتن تمامي مدارك بالا براي همه ي انواع ويزا الزامي نيست. بلكه بسته به نوع ويزاي پرتغال درخواستي مي تواند از مدارك بالا كسر يا به آن ها اضافه شود.

مدارك مورد نياز براي دريافت رواديد پرتغال
مدارك مورد نياز براي دريافت رواديد پرتغال

داشتن بيمه مسافرتي براي دريافت رواديد پرتغال

ارائه بيمه پزشكي مسافرتي به همراه كپي از آن كه معتبر باشد، براي ورود به كشورهاي شنگن و دريافت رواديد پرتغال لازم است. حداقل مبلغ اين بيمه بايد سي هزار يورو يا پنجاه هزار دلار آمريكا باشد، اين بيمه براي بازگشت به كشور همراه با احتياجات پزشكي، فوريت هاي پزشكي و معالجه در بيمارستان به صورت فوري است.

سفارت پرتغال

به منظور دريافت رواديد پرتغال بايد براي كارهاي خود به سفارت اين كشوردر وقت سفارت پرتغال در تهران، دروس، خيابان هدايت، كوچه روزبه، پلاك ۱۶ مراجعه كنيد.

سفارت پرتغال
سفارت پرتغال

مزاياي دريافت رواديد پرتغال

با دريافت رواديد پرتغال علاوه بر اينكه امكان سفر به اين كشور برايتان فراهم مي شود، از مزاياي ديگر آن نيز بهره مند خواهيد شد كه شامل موارد زير است:

•           با دريافت رواديد شنگن پرتغال قادر به سفر به ساير كشورهايي كه عضو پيمان شنگن هستند نيز خواهيد بود.

•           با دريافت رواديد پرتغال قادر هستيد به سان مارينو، موناكو، واتيكان و آندورا كه چهار كشور اروپايي كوچك هستند نيز سفر داشته باشيد.

•           با دريافت رواديد پرتغال به تعدادي از كشورها در قاره آمريكا نيز مي توانيد سفر داشته باشيد.

•           اگر رواديد پرتغال كه دريافت كرده ايد مولتيپل باشد و با دريافت آن يك بار به اين پرتغال وارد شده ايد به كشورهايي چون كرواسي، مقدونيه، آلباني، روماني، مونته نگرو، صربستان، بلغارستان، بوسني و هرزه گوين و كوزوو نيز مي توانيد سفر داشته باشيد.

•           با توجه به نوع رواديد پرتغال كه دريافت كرده ايد، اين مزايا كم و زياد خواهد شد و از آن ها مي توانيد بهره مند شويد. با دريافت اين رواديد راه براي ورود به بسياري از كشورها برايتان باز خواهد شد.

مزاياي دريافت رواديد پرتغال
مزاياي دريافت رواديد پرتغال

انواع رواديد پرتغال

با توجه به درخواست ها براي ورود به كشور پرتغال، اين كشور انواع ويزاها را صادر مي كند كه هر كدام داراي ويژگي هايي بوده و نياز به ارائه ي مداركي دارند. رواديد شنگن پرتغال به صورت رواديد ترانزيت پرتغال، رواديد توريستي پرتغال، رواديد ملي پرتغال و رواديد عبوري پرتغال صادر خواهد شد.

•           رواديد ترانزيت پرتغال: با دريافت اين نوع رواديد كه آن را رواديد شنگن نوع A مي نامند، اجازه خواهيد داشت كه بعد از وارد شدن به پرتغال، بدون خارج شدن از فرودگاه به سمت مقصدي كه خارج از حوزه ي شنگن است برويد. با اين نوع رواديد اجازه ي اقامت در كشور پرتغال و ديگر كشورهاي عضو شنگن را نخواهيد داشت.

•           رواديد عبوري پرتغال: با داشتن رواديد عبوري كه به آن نوع B مي گويند، شرايطي مثل رواديد ترانزيت خواهيد داشت. اما در اين نوع ويزا امكان خارج شدن از فرودگاه را خواهيد داشت تا به صورت زميني به كشوري خارج از حوزه شنگن برويد.

•           رواديد توريستي پرتغال: با داشتن رواديد پرتغال از نوع توريستي كه به آن ويزاي نوع C مي گويند به مدت سه ماه اجازه ي اقامت در كشور پرتغال يا ساير كشورهاي اين حوزه را خواهيد داشت.

•           رواديد ملي پرتغال: با داشتن رواديد ملي پرتغال كه به آن نوع D مي گويند، به مدت طولاني قادر به اقامت در كشور پرتغال خواهيد بود كه معمولاً با هدف تحصيل و تجارت مي باشد.

•           در رواديد پرتغال از نوع ترانزيت، عبوري و توريستي حداكثر مدت زماني كه در يك دوره 6 ماهه در اين كشور مي توانيد اقامت داشته باشيد، نود روز خواهد بود و به آن ها رواديد شنگن عادي مي گويند.

انواع رواديد پرتغال
انواع رواديد پرتغال

درصورت نياز به مشاوره و راهنماپيي براي سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص بليط پرتغال ، وقت سفارت پرتغال ، ويزاي پرتغال ، تور پرتغال و تور اروپا 88851080-021.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.