سفر به يونان

تور اروپا

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

سفر به يونان

۴ بازديد

سفر به يونان

كشور يونان سرزميني است در جنوب شبه جزيره بالكان كه داراي فلاسفه و تمدن طولاني مي باشد كه با دارا بودن تمدن غني و فرهنگ و همچنين با جاذبه هاي تاريخي و تفريحي بسيار زياد و متنوعي كه دارد يكي از مقصدهاي محبوب و زيباي توريست هاي تور يونان و تور اروپا در سراسر جهان است كه از نظر توريستي و گردشگري با قسمت هايي از اسپانيا و ايتاليا برابري مي كند. امروزه كشور يونان از نظر ديپلماسي پيشرفت بسياري كرده است. حال در مقاله سفر به يونان سعي بر اين شده است كه همانند هر سفري قبل از رسيدن به مقصد مورد نظر اطلاعاتي درباره آن كشور و يا آن شهر و همچنين درباره هتل ها و رستوران هاي آن به شما داده شود.

[caption id="attachment_11094" align="aligncenter" width="780"]سفر به يونان سفر به يونان[/caption]

تاريخچه كشور يونان

در سال ۵۰۰ پيش از ميلاد، امپراتوري هخامنشيان، شهرهاي يونان را در آسياي ميانه و مقدونيه تصرف كرد و تحت نظر خود درآورد. تلاش‌هاي يوناني ها در آسياي ميانه براي شكست دادن ايرانيان بي فايده بود و ايران به كشورهاي اصلي يونان حمله كرد اما پس از اينكه در يكي از جنگ ها شكست خوردند باعث شد كه عقب نشيني كنند. جنگ ايونيه، به مدت 6 سال طول كشيد كه در انتها پيروزي قطعي و كامل براي داريوش بزرگ بود. پيروزي يونانيان در سال هاي 480 و 479 قبل از ميلاد باعث شد كه ايرانيان سرزمين هاي فتح كرده در اروپا را ترك كنند. پيروزي‌هاي يونان در جنگ‌هاي يونان-پارس، به‌عنوان يك لحظه محوري و بسيار مهم در تاريخ جهان ياد مي‌شود.

جغرافياي كشور يونان

كشور يونان از نظر موقعيت جغرافيايي در جنوب شرقي قاره اروپا قرار دارد كه از شرق اين كشور با كشور تركيه و همچنين از شمال با كشورهاي مقدونيه ، آلباني و بلغارستان همسايه زميني مي باشد. كشور يونان در محل پيوند 3  قاره اروپا ، آسيا و آفريقا قرار گرفته شده است كه امپراتوري بيزانس سلطه تركان عثماني است و در حدود 4 سده مي باشند.

[caption id="attachment_11095" align="aligncenter" width="780"]جغرافياي كشور يونان جغرافياي كشور يونان[/caption]

آب و هواي كشور يونان

كشور يونان با توجه به موقعيت جغرافيايي كه دارد از نظر آب و هوايي در بيشتر فصول سال آفتابي است كه همين علت باعث شده در فصل هاي بهار و تابستان و حتي پاييز گردشگران بسيار زيادي سفر به يونان را تجربه كنند. از نظر دمايي نيز در ماه هاي بين تير تا ماه مهر ميانگين دما در حدود 30 درجه سانتي گراد و در زمستان نيز در ماه هاي دي تا ماه اسفند دما در حدود 10 درجه سانتي گراد مي باشد كه در اين زمان از سال ممكن است با بارش باران مواجه شويد.

[caption id="attachment_11096" align="aligncenter" width="780"]آب و هواي كشور يونان آب و هواي كشور يونان[/caption]

بهترين زمان سفر به يونان

به دليل شرايط آب و هوايي مساعد كشور يونان بدون ترديد هر زماني از فصول سال براي سفر به يونان مناسب است. افرادي كه از مكان هاي شلوغ خوششان نمي آيد و به دنبال مكان هاي خلوت هستند در فصل بهار و از اواخر فروردين ماه تا اواسط خرداد جمعيت كمي به كشور يونان سفر مي كنند كه در اين زمان مي توان از جشن ايستر ارتدكس استفاده نمود اما در اين زمان تمامي فروشگاه ها و رستوران ها ظرف مدت يك هفته به دليل جشن تعطيل هستند.

در فصل تابستان هواي كشور يونان بسيار گرم است. اگر به گرما علاقه اي نداريد پس در اين فصل به يونان سفر نكنيد زيرا واقعا گرما در اين فصل بسيار طاقت فرسا مي باشد. اين گرماي طاقت فرسا از اواخر خرداد ماه تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد. يكي از از بهترين زمان هايي كه مي توانيد به كشور يونان سفر كرد كه داراي آب و هواي ملايم و مساعد باشد مي توان به فصل هاي پاييز و زمستان اشاره نمود زيرا شرايط آب و هوايي در اين 2 فصل بسيار مناسب براي گردشگراني كه آماده سفر به يونان و گردشگري است.

[caption id="attachment_11097" align="aligncenter" width="780"]بهترين زمان سفر به يونان بهترين زمان سفر به يونان[/caption]

هزينه اقامت در كشور يونان

يونان به دليل اينكه يكي از مقاصد گردشگران تور يونان و تور اروپا به شمار مي رود داراي هتل هاي مناسب و خوب بسياري است. مهمترين نكته اي كه قبل از سفر به كشور يونان و در ارتباط با هتل اقامتتان بايد بدانيد اين است كه ميزان بودجه و انتظاراتي كه از شهر و محل اقامتتان داريد را مشخص كنيد و سپس هتل مورد نظر خود را رزرو نماييد. هزينه هتل هاي كشور يونان به عوامل متعددي بستگي دارد كه مي توان به چند ستاره بودن هتل و امكانات رفاهي آن و يا به موقعيت مكاني هتل و همچنين به شهر محل اقامت اشاره كرد كه هزينه هاي آن با يكديگر متفاوت مي باشد.

[caption id="attachment_11098" align="aligncenter" width="780"]هزينه اقامت در كشور يونان هزينه اقامت در كشور يونان[/caption]

هزينه خورد و خوراك در يونان

هزينه هاي سفر به يونان ذكر شده در اين مقاله بر اساس يك سايت رسمي مي باشد كه به همين منظور براي تهيه غذا در يك رستوران خوب در كشور يونان بايد در حدود 10 يورو پرداخت كنيم و يا همچنين اگر بخواهيد يك غذاي 2 نفري را در يك رستوران متوسط با سرويس ميز داشته باشيد بايد مبلغي در حدود 30 يورو را پرداخت كنيد. همچنين در كشور يونان بخواهيم يك ساندويچ همبرگر سفارش دهيم بايد در حدود 6 يورو بپردازيم. قيمت يك بطري آب معدني 0.50 يورو مي باشد. افراد نيز اگر بخواهند قهوه بخورند به ازاي هر فنجان قهوه نيز بايد مبلغي در حدود 2.91 يورو بپردازيم.

شهرهاي گردشگري در يونان

آتن

شهر آتن پايتخت و همچنين بزرگ ترين شهر كشور يونان مي باشد كه داراي جاذبه هاي تاريخي زيادي است كه به عنوان اولين مقصد گردشگران به كشور يونان از آن نام برده مي شود.

[caption id="attachment_11099" align="aligncenter" width="780"]آتن آتن[/caption]

پاتراس

شهر پاتراس بر فراز تپه هاي باستاني پانا چايمون قرار دارد كه مي توان منظهره زيباي خليج پاتراس را كه تاريخ را در خود جاي داده است مشاهده نمود. شهر پاتراس كه محلي ها نيز به آن پاترا هم مي گويند به مركز بازرگاني كشور يونان و منطقه تبديل شده است كه از آن با عنوان دروازه يونان به غرب ياد مي شود كه هزاره اي پر از خاطره را در زمان رومي ها دارد.

[caption id="attachment_11100" align="aligncenter" width="780"]پاتراس پاتراس[/caption]

رودس

رودس جزيره اي زيبا كه داراي طبيعت آرامش بخش و همچنين منظره هايي جادويي و دل انگيز است كه در درياي اژه شرقي مي باشد كه يك جزيره رويايي و تاريخي است كه متعلق به يونان مي باشد.

سانتوريني

سانتوريني يكي از جزايري است كه پديده طبيعي آتشفشان باعث بوجود آمدن آن شده است و امروزه اين جزيره يكي از زيباترين جزيره هاي سراسر جهان شناخته شده است كه همين رويايي بودن و زيبا بودن جزيره باعث شده است كه هر ساله تعداد زيادي گردشگر را با تور يونان و تور اروپا از اين جزيره ديدن كنند.

لسبوس

جزيره لسبوس براي گردشگراني كه به تاريخ علاقه مند هستند بسيار عالي مي باشد . اين مجمع الجزيره به گونه اي مي باشد كه مي توان با تاريخ آن قدم زد.

ميكونوس

جزيره ميكونوس امروزه به دليل آرامشي كه در ساحل و آسمان آن وجود دارد يكي از مقاصد پرطرفدار گردشگران قرار گرفته است كه با سفر به كشور يونان از اين جزيره نيز ديدن خواهيد كرد.

كرت

كرت يكي ديگر از جزاير كشور يونان مي باشد كه در آب هاي مديترانه قرار گرفته است . اين جزيره نيز زيبايي هاي خاص خودش را دارد كه يكي ديگر از مقصد هاي جذب گردشگر در اين كشور به شمار مي رود.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص بليط يونان، وقت سفارت يونان ، ويزاي يونان ، تور يونان و تور اروپا ميباشد.88851080-021.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.